هلدینگ دیاکو


دپارتمان تخصصی ثبت شرکت

شرکت تعاونی برای رفع احتیاجات شرکت‌ها و بهتر کردن وضعیت مالی و اجتماعی برای یک مدت زمان نامحدود تشکیل می‌شود. این شرکت خدمات عمومی و فعالیت‌هایی مانند کشاورزی، صنعتی، نگهداری محصول و تهیه توزیع کالا را انجام می‌دهد.

 

شرکت‌های تعاونی کشاورزی

شرکت تعاونی کشاورزی جزء شرکت‌های تعاونی تولید هستند. این شرکت‌ها فعالیت دامداری، کشاورزی، دامپروری، عمران شهری و روستایی را انجام می‌دهند.

شرکت تعاونی کشاورزی برای تهیه بذر و کود برای روستاییان و کشاورزان که بنیه مالی ضعیفی دارند و اقشار کم درآمد تشکیل می‌شود.

مطالب پیشنهادی:

طبق ماده ۷۳ قانون شرکت‌های تعاونی، این شرکت‌ها با مشارکت کشاورزان، باغداران، دامداران دامپروران، پرورش دهندگان کرم ابریشم، زنبور عسل، ماهی و صنایع محلی روستاییان و کارگران کشاورزی تشکیل می‌شود که هدف آنها عبارتند از:

 

 ۱- یک انجام عملیات جمع آوری و نگهداری و توانایی حمل و نقل و فروش مخصوص اعضا

 

 ۲- قبول پس‌انداز و سپرده اعضا به نمایندگی بانک تعاون کشاورزی ایران

 

۳- بهبود جمعی و مشترک از اراضی ملکی و استیجاری

 

۴- خرید مواد و وسایل مورد نیاز مصرف شخصی و خانوادگی اعضا

 

 ۵- تهیه علوفه دام‌ها و خوراک طیور و وسایلی این قبیل

 

شرکت تعاونی دارای چه مزایایی هستند؟

 

این شرکت از طریق کنترل قیمت در بازار دست واسطه‌ها  را کوتاه می‌نماید و باعث افزایش قدرت معاملات در بازار می‌شوند.

 

نحوه ثبت شرکت تعاونی کشاورزی چگونه است؟

 

کسانی که به دنبال ثبت شرکت تعاونی کشاورزی هستند، ابتدا باید برای تعاونی خود هر تعدادی که لازم است عضوگیری نمایند. کلیه اعضا باید دارای شرایط زیر باشند که عبارتند از:

 

 ۱- نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر

 

 ۲- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

 

۳- خرید سهام در اساسنامه

 

۴- درخواست کتبی برای عضویت در شرکت تعاونی

 

۵-تعداد اعضا نباید کمتر از ۷ نفر باشد.

 

۶- عدم عضویت در شرکت‌های مشابه

 

 تشکیل هیئت موسس و وظایف آن

 

اعضای تعاونی در مرحله اول باید جلسه تشکیل بدهند و از میان خود حداقل سه نفر را به عنوان هیئت موسس انتخاب کنند. در هیات موسس ابتدا باید طرح پیشنهادی را تهیه و در آن دلیل تشکیل شرکت تعاونی را بنویسد و مشخصات همه داوطلبان عضویت را بنویسد.

در مرحله بعد نحوه تامین سرمایه و میزان سرمایه و امکانات لازم و میزان سهام هر عضو باید از طرح پیشنهادی مشخص شود.

 

سپس هیات موسس یک نفر را انتخاب می‌کند و به عنوان نماینده تام الاختیار به اداره تعاون معرفی می‌نمایند و این نماینده طرح پیشنهادی را به همراه تقاضانامه برای تشکیل شرکت تعاونی به اداره تعاون ارائه می‌دهد.

 

اداره تعاون پس از انجام بررسی‌های لازم در طرح پیشنهادی نظر خود را اعلام می‌دارد. اداره تعاون پس از موافقت با تشکیل شرکت تعاونی یک نمونه از اساسنامه را به همراه فرم‌های دیگر به نماینده هیات موسس تحویل می‌دهد و هیات موسس اساسنامه پیشنهادی خود را به طبق آن نمونه باید تنظیم و تدوین کنند.

 

 هیات موسس شرکت تعاونی کشاورزی باید در صندوق یا حسابی که صندوق در یکی از بانک‌ها تعیین می‌کند به نام تعاونی افتتاح حساب نمایند.

 

بعد از این مراحل موسسین شرکت تعاونی با یک آگهی فراخوان از افراد واجد شرایط برای عضویت در این تعاونی دعوت نموده و مهلت پذیرش میزان سهم را هر عضو به همراه مشخصات صاحب حساب افتتاح شده و خلاصه طرح پیشنهادی اساسنامه خود را اعلام می‌دارد.

 

در مرحله بعدی هیات موسس با انتشار آگهی بعدی از کلیه اعضا تشکیل جلسه مجمع عمومی دارد و در این جلسه تدوین اساسنامه نهایی، انتخاب هیئت مدیره و بازرسان تعاونی، از اعضا دعوت به عمل می‌آورد.

بعد از جلسه  مجمع عمومی اساسنامه نهایی تدوین می‌شود. برای تعیین هیئت مدیره و بازرسان انتخابات برگزار می‌شود و پس از انتخابات هیئت مدیره موسسه دیگر نقش ندارد وظایف و دیگر تمام شده است و بعد از  آن همه مسئولیت‌ها و اختیارات قانونی شرکت تعاونی برعهده هیئت مدیره و مدیر عامل خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی

 

کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضا گواهی

 

 عدم سوء پیشینه کپی

 

مدرک تحصیلی و گپی پایان خدمت

 

 دو برگ از اساسنامه

 

 دریافت مجوز از جهاد کشاورزی

 

 دعوتنامه‌ای  اولین مجمع عمومی

 

شرکت تعاونی قبولی اعضای هیئت مدیره و بازرسین

اولین صورتجلسه هیئت مدیره برای انتخابات رئیس، نایب رییس و هیأت مدیره

 

رسید پرداخت سرمایه شرکت به صندوق تعاون

 

لیست امضای حاضرین در جلسه مجمع عمومی عادی

 

در مرحله آخر پس از آماده شدن مدارک و تحویل آن به اداره تعاون ،اداره تعاون مدارک را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌نماید و بعد از ثبت شرکت، هیئت مدیره اقدام به انتشار آگهی تاسیس می‌نماید و در مرحله آخر اداره تعاون پروانه تاسیس شرکت تعاونی را صادر می‌کند و شرکت می‌تواند فعالیت خود را آغاز نماید.

 

موسسه حقوقی دیاکو متخصص در ثبت شرکتها است. ثبت شرکت تعاونی کشاورزی خود را به موسسه حقوقی دیاکو در کرج بسپارید. این شرکت با داشتن وکلای مجرب ثبت شرکت شما را در جای ایران که باشید در کوتاهترین زمان ممکن و نازلترین قیمت انجام می‌دهد.

کرج | میدان شاه عباسی | شهدای دانشجو | مجتمع اداری امیر | طبقه دوم
02632400680 - 02632207510
09120594830 - 09120475112
02632400680
بالا
پایین