هلدینگ دیاکو


دپارتمان تخصصی پلمپ دفاتر

دفاتر پلمپ به دفاتری گفته می‌شود که محل ورود اطلاعات مربوط به عملکرد مالی شرکت است.  این دفاتر به منظور ثبت لیست درآمدها و هزینه‌های شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این دفاتر محاسبه مالیات انجام می‌گیرد که این مالیات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود.

طبق ماده ۶ قانون تجارت کلیه اشخاص ائم از حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت، جهت اظهار هزینه‌ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند.

بر اساس قانون مالیاتی کشور هر شخص حقیقی یا حقوقی موظف است، ۲۵ درصد از سود خالص سالیانه خود را به عنوان مالیات بپردازد.

علت نام‌گذاری این دفاتر به دفاتر پلمپ به این علت است که تمامی صفحات این دفتر در اداره مالیات و اداره ثبت شرکتها پلمپ می‌شوند و کلیه شرکت‌ها جهت تعیین نمودن عملکرد مالی خود موظف به تکمیل و ارائه این دفاتر هستند.

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که این دفاتر را دفاتر پلمپ نامگذاری کرده‌اند، بایگانی پرونده‌های مربوط در اداره کل مالیات یا ثبت شرکت‌ها است. پرونده مورد نظر در این اداره پلمپ می‌شود.

دفاتر مالی چه کاربردی دارند؟

برای اینکه شرکتی دچار مشکل مالیاتی نشود باید برای اخذ دفاتر پلمپ شرکت اقدام نماید.

پس از تاسیس هر فعالیت شخص حقیقی یا شرکت، باید ظرف دو ماه خود را ضمن معرفی به اداره امور مالیاتی یا نزدیکترین حوزه مالیاتی مراجعه و نسبت به اخذ پلمپ دفاتر اقدام کند.

در پایان سال مالی پس از درج هزینه‌ها و درآمدها به اداره دارایی تحویل می‌گردد و این کار باید هر سال تکرار شود. در صورتی که حتی یک سال پلمپ دفاتر انجام نشود در آینده مشکلات مالیاتی زیادی روبرو می‌شوید.

چه فعالیت هایی مرتبط با پلمپ دفاتر هستند؟

برای اینکه یک شرکت بتواند کد اقتصادی بگیرد، باید دفاتر خود را پلمپ کند. پس از دریافت این کد می‌تواند مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کند.

علاوه بر دریافت کد اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی هم اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم هستند که پلمپ دفاتر را انجام دهند.

یکی از مهم ترین کاربرد پلمپ دفاتر می‌توان به اخذ کارت بازرگانی برای صادرات و واردات اشاره نمود.

 اگر شرکتی ثبت شده باشد ولی هیچ فعالیتی انجام نداده باشد، آیا نیاز به اخذ پلمپ مالی دارد؟

بله همه شرکت‌ها ملزم به دریافت دفاتر پلمپ سالیانه هستند. اما اگر شرکتی فعالیتی نداشته باشد، باید عدم فعالیت خود را به دارایی اعلام نماید و دفاتر پلمپ شده خود را به صورت سفید و خالی به حوزه دارایی شرکت تحویل دهد.

 مدارک مورد نیاز برای اخذ پلمپ دفاتر اشخاص حقوقی

۱- مشاوره تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی دیاکو

۲- انعقاد قرارداد ارسال مدارک به کارشناسان موسسه حقوقی دیاکو

۳- کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت

۴-کپی روزنامه تاسیس شرکت

۵- اساسنامه شرکت

۶-کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)

۷- وکالت‌نامه و یا معرفی‌نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای دفاتر معرفی شده باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پلمپ دفاتر مالی  اشخاص حقیقی

 ۱- کپی کارت ملی متقاضی

۲- کپی پروانه ای که از یا مجوز فعالیت کسبی

مهم‌ترین دفاتر مالی اشخاص حقیقی و حقوقی کدام است و هر یک از آنها چه کاربردی دارند؟

طبق قانون کلیه شرکت‌ها موظف به پلمپ دفاتر خود هستند. دفاتری که باید در شرکتها پلمپ شود، دفتر روزنامه و دفتر کل نامیده می‌شوند.

دفتر روزنامه مربوط به فعالیت‌های روزانه تاجر است و تاجر باید تمامی دیون و مطالبات و صادرات و واردات آن را که هر روز انجام می‌دهد، در این دفتر ثبت کند.

از دفاتر روزنامه یک جدول سود و زیان ساده روزانه گرفته می‌شود و طبق آن مشخص می‌شود که شرکت در روز چقدر درآمد داشته است.

در دفتر کل میزان سود و زیان به صورت هفتگی اشاره می‌شود این موارد برای شرکت‌‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 صفحات دفاتر فوق باید دارای شماره ترتیب اعم از ردیف یا مترادف بوده و نخ کشی شده باشد. متصدی این امر آن را شمارش می‌کند و تعداد صفحات را در ابتدا و انتهای آن را با اسم و مشخصات تاجر و  قید اعداد آن را با تمام حروف نوشته و دو طرف آن را با مهر سربی که وزارت دادگستری تهیه نموده پلمپ می‌کند.

در این دفتر کار باید معاملات خود را به صورت هفته‌ای یکبار از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلف آن را تشخیص و جدا کرده و هر نوع را در صفحه مخصوصی در آن دفتر به صورت خلاصه ثبت کند.

شیوه پر کردن دفاتر مالی باید به صورتی باشد که کلیه معاملات و صادرات و واردات در دفاتر باید به ترتیب تاریخ در صفحات مخصوص نوشته شود.

معمولا برای اینکه دفاتر روزنامه و دفاتر کل خط خوردگی پیدا نکند، ابتدا به عنوان چرک‌نویس تنظیم می‌شود و پس از آن که از سوی مبالغ و اطلاعات اطمینان حاصل شد، وارد دفتر اصلی می‌شود.

 چگونه دفاتر پلمپ می‌شود؟

پلمپ دفاتر توسط مرجع ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. به این صورت که ابتدا تمام صفحات را شماره گذاری می‌کند. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره ثبت شرکت‌ها در روی آن درج می‌شود. به این صورت امکان هیچ گونه تغییرات تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت. در پایان هر سال مالی شرکت باید این دفترها را به اداره مالیات تحویل دهد، حتی اگر فعالیتی نداشته باشد و دفاتر سفید باشد.

پلمپ دفاتر مالیاتی و تجاری چقدر زمان خواهد برد؟

برای اخذ دفاتر پلمپ حدوداً یک الی دو ماه زمان لازم است تا به واسطه اداره پست به دست درخواست کنندگان برسد. در ابتدا بعد از تکمیل مدارک لازم اخذ پلمپ دفاتر استعلام از شرکت از اداره ثبت شرکتها باید کد پستی و آدرس شرکت توسط موسسه حقوقی دیاکو در کرج گرفته شود و در مواردی که دفاتر مهمی هستند به جای دیگر ارسال نشود.

مهلت پلمپ دفاتر سال ۹۸ چقدر است ؟

مهلت پلمپ دفاتر مربوط به سال ۹۸ تا پایان اسفند ماه سال ۹۸ می‌باشد.

دلایل رد پلمپ دفاتر تجاری

  • استفاده از دفاتر سالهای قبل
  • ثبت هرگونه اطلاعات غیر واقعی مربوط به شرکت
  • صفحات بیش از حد سفید گذاشته شده و سفید ماندن تمام یا قسمتی از دفتر منظور سوء استفاده
  • عدم ثبت یک یا چند فعالیت
  • تراشیدن یا پاک کردن یا محو کردن مندرجات دفتر
  • در صورتی که دفتر پلمپ فاقد یک یا چند برگ باشد یا از پلمپ خارج شده باشد.

چه زمانی باید جهت اخذ دفاتر مالی اقدام نمود؟

جهت اخذ دفاتر مالی پلمپ شده هر سال باید قبل از آنکه سال مالی جدید شروع شود، اشخاص حقیقی و حقوقی باید اقدام به دریافت پلمپ دفاتر نمود.

راهنمای مراحل پلمپ دفاتر قانونی

برای این کار متقاضی باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه و در بخش پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر را در فرم مربوطه وارد کند.

متقاضی با حفظ و نگهداری کد رهگیری پلمپ دفاتر می‌تواند مراحل بعدی را پیگیری نمایید.

توجه داشته باشید هنگام ثبت در سامانه و انجام پلمپ دفاتر، کوچکترین اشتباه قابل ویرایش نمی‌باشد و شما را مشمول پرداخت جریمه خواهد کرد.

پس از اخذ کد رهگیری، پلمپ دفاتر را به موسسه حقوقی دیاکو بسپارید و موفقیت را با ما تجربه کنید .

ممکن است کد رهگیری پلمپ دفاتر هر سال با سالهای قبل تفاوت‌هایی داشته باشد. کد رهگیری پرونده فقط برای سال جاری و سال بعد می‌تواند اخذ گردد.

اخذ دفاتر پلمپ مالیاتی دفاتر قانونی یکی از اقدامات پس از ثبت شرکت است و این اقدام الزامی می‌باشد. موسسه حقوقی دیاکو در کرج در کنار سایر اقدامات پس از ثبت شرکت آن را برای شما به بهترین نحو و در کوتاهترین زمان و  کمترین هزینه  انجام خواهد رساند.

کرج | میدان شاه عباسی | شهدای دانشجو | مجتمع اداری امیر | طبقه دوم
02632400680 - 02632207510
09120594830 - 09120475112
02632400680
بالا
پایین