هلدینگ دیاکو


دپارتمان تخصصی ثبت شرکت

استارتاپ به کسب و کارهای نوپا و جدید گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهایی مانند اینترنت، موبایل ،  و وب سایت جهت برطرف کردن نیازی بر پایه  فناوری‌های جدید خدمات‌رسانی می‌کنند.

افراد استارتاپی معمولاً دارای خلاقیت فکری هستند و با استفاده از ایده‌های جدید می‌تواند به فناوری‌های جدید دست پیدا کنند.

مطالب پیشنهادی:

 

یک استارتاپ در مسیر پیشرفت خود با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. مثلاً تولید محصول، استخدام نیروی توانا، افزایش سرمایه و غیره می‌توان اشاره نمود.

 

مالکیت فکری در استارتاپ‌ها  از جمله مواردی است که باید به آنها توجه نمود. به این دلیل که مالکیت فکری با ارزش‌ترین بخش فناوری استارتاپی است. پس باید با مراقبت‌های لازم از دزدیده شدن این فکر توسط دیگران جلوگیری نمود.

 

یکی از بزرگترین چالش‌های کسب و کارهای نوپا در سراسر جهان و ایران عدم تسلط نداشتن به مسائل حقوقی و قوانین و مقررات است. در زمان تشکل یک تشکل استارتاپی کارآفرینانی که شور و اشتیاق برای عملی کردن ایده‌های خود دارند به دنبال تبلیغات برای معرفی محصولات خود هستند و آخرین مسئله را به مسائل حقوقی اختصاص می‌دهند. در حالی که این مسئله چندان مهم است که اگر با تکنیک‌های حقوقی آشنا نباشد، ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

نکات حقوقی استارتاپها
نکات حقوقی استارتاپها

 

قراردادهای استارتاپی بسیار مهم است. هر زمانی که  استارتاپی می‌خواهد محصولاتی را بفروشد و خدماتی را از بیرون دریافت کند، لازم است برای هر مورد از آنها قرارداد جداگانه تنظیم نماید و این امر شامل کسانی است که مستقیماً با استارتاپ‌ها کار می‌کنند و عدم انعقاد این قرارداد باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود.

 یکی کسب و کار برای آنکه به مرحله نتیجه برسد، نیازمند مراقبت و دقت در خصوص بعضی از مسائل است. شیت سرمایه‌گذاری یک سند انعطاف پذیر است که شما در آن شرایط یشنهادی‌تان را به سرمایه‌گذار توضیح می‌دهید . این روش و  با ارائه توضیحات برای سرمایه‌گذار، راه حرفه‌ای برای جذب آنها است و همچنین راهی برای مذاکره بیشتر است. این مسائل حرفه‌ای را در حقوق استارتاپ جدی بگیرید.

 

مهمترین دارایی استارتاپ‌ها ایده‌هایشان است. نباید ایده‌های خود را در حضور دیگران مطرح کنند زیرا ممکن است ایده‌های آنها به سرقت رود.

 

 زمان تشکیل شدن یک تیم استارتاپی باید تمام شرایط مالی و کاری به طور واضح شرح داده شود. در زمان ثبت شرکت به موضوع فعالیت اساسنامه توجه داشته باشند.

 

 قرار دادهای استارتاپی باید در قالب یکی هفت شرکت برشمرده در قانون تجارت ثبت شود. اگر شرکت خود را ثبت نکنند، تحت عنوان شرکت  به معنای قانون مدنی در نظر گرفته می‌شود. در این صورت دارای شخصیت حقوقی مستقل است و شرکا باید اموال شخصی پاسخگوی طلبکاران شرکت باشند یا در صورتی که قراردادی بین صاحب ایده و سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد تحت عنوان مضاربه شناخته می‌شود و راه‌کار مضاربه قانون مدنی به آن صورت می‌گیرد.

 

 کارآفرینان استارتاپی باید از توافقات شفاهی بپرهیزند و بدانند که توافق شفاهی در صورتی که شاهد محکمه پسندی نداشته باشند به هیچ وجه سندیت ندارد. باید توافق خود را با شرکا و همکاران محدود نمایند و زیر آن را امضا نمایند.

 

کارآفرینان استارتاپی باید مطمئن شوند که موضوع فعالیت آنها قانونی است. به همین خاطر پیش از شروع فعالیت با استفاده از نظر کارشناسان حقوقی باید مطمئن شوید که مانع شرعی و قانونی برای کسب و کارشان وجود ندارد. در صورتی که کسب و کارشان  نیاز به مجوز دارند مجوزهای لازم را دریافت نمایید و اگر مجوز معمولی و متعارف برای کسب و کار شما پیش بینی نشده باشد، به دنبال کسب مجوز نباشید.

 

موسسه حقوقی دیاکو در کرج  با داشتن وکلای مجرب و متخصص تمامی کارهای استارتاپی از  از قبیل ثبت شرکت ،ثبت برند، ثبت  ایده و مالکیت فکری و ثبت اختراع شما را در کوتاه‌ترین مدت و کمترین هزینه به ثبت می‌رساند.

کرج | میدان شاه عباسی | شهدای دانشجو | مجتمع اداری امیر | طبقه دوم
02632400680 - 02632207510
09120594830 - 09120475112
02632400680
بالا
پایین