هلدینگ دیاکو


دپارتمان تخصصی ثبت شرکت

ثبت شرکت از لحاظ قانونی الزامی می‌باشد. یک شرکت تجاری زمانی اعتبار قانونی و رسمی پیدا می کند که به ثبت رسیده باشد.

 

با ثبت شرکت دولت می‌تواند مقررات شرکت‌های تجاری را کنترل نماید تا کلیه فعالیت‌های شرکت تحت حمایت و نیز زیر نظر قانون باشند و کلیه  مقررات شرکت‌ها  رعایت شود.

مطالب پیشنهادی:

دیاکو  به عنوان یکی از موسسات ثبت شرکت در کرج است که انجام کلیه امور مربوط به ثبت شرکت در کرج را برعهده دارد.

 

مزایای ثبت شرکت

 

از جمله مزایای ثبت شرکت این است که در صورتی به ثبت رسید باشد، قراردادهای منعقد شده بین شرکا به صورت رسمی است و در آینده هیچ‌کدام از شرکا  نمی‌توانند از وجود شرکت‌نامه، اساسنامه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار در شرکت  اظهار بی‌اطلاعی کنند و یا به اشکالاتی که به اسناد غیررسمی وارد می‌شود، استناد نمایند.

 

با ثبت شرکت  انجام فعالیت‌های شرکت به صورت قانونی است.

 

با ثبت شرکت می‌توان از مزایای تسهیلات وام برخوردار شد.

 

افرادی که قرارداد و معامله رسمی با شرکت منعقد می‌نمایند با ثبت شرکت می‌توانند درباره سرمایه شرکت و اختیارات و مدیران شرکت آگاهی لازم را کسب کنند.

 

با ثبت شرکت می‌توانید در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی شرکت کنید.

 

ثبت شرکت در کرج
ثبت شرکت در کرج

بر اساس ماده ۲ قانون تجارت شرکت‌های تجاری عبارتند از شرکت‌های سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و  شرکت تعاونی تولید و مصرف که در زیر به تعریف کدام از آن ها می‌پردازیم.

 

شرکت سهامی عام شرکتی است که قسمتی از سرمایه خود را از طریق فروش سهام به مردم تامین می‌نماید. موسسین این شرکت قبلاً ۲۰ درصد سرمایه را خودشان تعهد کرده و ۳۵ درصد سرمایه را در حسابی به نام شرکت سپرده در بانک ایجاد می‌نمایند.

 

برای ثبت این شرکت  اظهارنامه  باید به همراه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی به مرجع ثبت شرکت‌ها تسلیم شود. این شرکت دارای تشریفات طولانی است. این گونه شرکت‌ها برای انجام کارهایی مانند استخراج معادن، تجارت در کشورهای خارج و تاسیس کارخانجات و ایجاد و سدها تشکیل می‌شوند. سهامداران این شرکت باید حداقل پنج نفر باشند و به دو نفر هم بازرس نیاز است.

 

 شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط شرکا تامین می‌گردد. اعلامیه

 پذیره‌نویسی در این شرکت‌ها وجود ندارد و شرکای آن نسبت به سهام عام کمتر است. تمام سرمایه آن توسط موسسین متعهد می‌شود و ۳۵ درصد  از سرمایه آن در بانک به حساب خصوصی شرکت سپرده می‌شود. تعداد افراد این شرکت حداقل سه نفر سهام‌دار و دو نفر بازرس برای ثبت شرکت نیاز است.

 

 شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که موضوع آن فقط امور تجاری است. این شرکت یکی از رایج‌ترین نوع شرکت‌ها می‌باشد و فرق آن با شرکت‌های سهامی آن است که شرکت سهامی می‌توان علاوه بر امور تجاری، برای امور غیر تجاری نیز تشکیل شوند. تعداد اعضای آن می‌تواند حداقل دونفر باشد.

 

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم ویژه برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود .در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد، قروض شرکت باید توسط هر یک از شرکا پرداخت شود. در شرکت تضامنی باید اسم یک نفر از شرکا  ذکر شود. در شرکت تضامنی دارا بودن شرکت‌نامه الزامی است. برای تشکیل شرکت تضامنی حداقل دو نفر شریک باید وجود داشته باشد.

 

 شرکت مختلط سهامی به موجب ماده ۱۶۲ قانون تجارت شرکت مختلف سهامی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص  بینشرکای سهامی و یا یک یا چند شریک ضامن تشکیل می‌شود که این شرکت به منزله  ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی است که در آن تعداد شریک  و ضامن و تعدادی شریک دارای سهم می‌باشند.

 

شرکت مختلط  غیر سهامی به موجب  ماده ۱۴۱  قانون تجارت، شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که به امور تجاری تحت اسم مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و  یک یا چند نفر شریک با مسولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود. شرکت‌نامه در این نوع شرکت الزامی است  و نکات لازم و قرارها در اساسنامه شرکت قید می‌شود.

 

شرکت نسبی طبق ماده ۱۸۳ قانون تجارت شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و هر یک از شرکا نسبت به سرمایه  گذاشته شده در شرکت مسئولیت دارند. در  شرکت نسبی دارا بودن شرکت نامه الزامی است.

 

شرکت تعاونی تولید و مصرف شرکتی است که به وسیله افرادی که هم صنف، همسایه، دوست خویشاوند و همشهری هستند، تشکیل می‌شود. این افراد برای دستیابی به منافع مشترک به هم کمک می‌کنند.  مثلا برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا اعتبار و وام، تعاونی تشکیل می‌دهند. با گذاشتن سرمایه معین دسته جمعی مشکلات را حل می‌کنند.

 

مثلا اگر کالای مورد نظر اعضا باشد از تولید کننده خریداری کرده و با سود خیلی جزئی به اعضا می‌فروشند. این شرکت متکی به اعضا است نه سرمایه. در این شرکت ممکن است اعضا دارای سرمایه و سهم یکسان نباشد. هر عضو بدون توجه به درصد سهام دارای یک رای است و تعداد رای نسبت به سهام نیست. تعداد اعضای شرکت تعاونی با توجه به نوع آن متفاوت است به هر حال  حداقل افراد نباید از ۷ نفر کمتر باشند.

 

هزینه ثبت شرکت در کرج بستگی به نوع‌ آن متفاوت است. دیاکو با ثبت شرکت ارزان، انواع شرکتها مانند ثبت شرکت پیمانکاری، ثبت شرکت حسابداری، ثبت شرکت دانش‌بنیان، ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت تولیدی، ثبت شرکت موادِ غذایی و غیره را در اداره ثبت شرکت‌ها در کرج و دیگر شهرها مانند اصفهان، تبریز و  اهواز به بهترین نحو به انجام می‌رساند.

کرج | میدان شاه عباسی | شهدای دانشجو | مجتمع اداری امیر | طبقه دوم
02632400680 - 02632207510
09120594830 - 09120475112
02632400680
بالا
پایین