هلدینگ دیاکو


دپارتمان تخصصی ثبت شرکت

کلیه افراد ایرانی و خارجی می‌تواند در ایران ثبت شرکت نمایند. کشورهای خارجی در صورتی تابع کشور خود قانونی باشند، می‌تواند در چارچوب مقررات ایران به ثبت نمایندگی اقدام نمایند. در صورتی شرکت‌های خارجی در ایران می‌تواند در زمینه مشخص شده شروع به فعالیت کنند، که ثبت شده باشند.

مطالب مشابه:

هر شرکتی قابلیت ثبت نام در ایران را ندارد. در واقع شرکت‌هایی که ثبت شرکت خود را در کشور خود انجام داده و دارای شخصیت حقوقی هستند، می‌توانند در ایران فعالیت کنند و نمایندگی و شعبه خود را ثبت نمایید.

همچنین بر اساس قانون در صورتی که  کشور متبوع خارجی  اجازه فعالیت شرکت‌های ایرانی و ثبت نمایندگی را  به آنها بدهد، آن شرکت می‌تواند که در ایران فعالیت کند، در غیر اینصورت فعالیت ثبت شرکت غیر مجاز است.

شرکت خارجی در صورتی می‌تواند در ایران تقاضای ثبت نمایند که قادر باشند به افراد ایرانی کالایی را بفروشند و خدماتی را ارائه دهند. حتی این شرکت می‌تواند برای خدمات پس از فروش نیز درخواست ثبت بنمایند.

اگر شرکت خارجی عملیات اجرایی خود را با اشخاص ایرانی چه ( حقیقی یا حقوقی) بخواهد انجام بدهد، باید با آنها قرارداد منعقد کند و برای ثبت شرکت و شعبه تقاضا نمایندگی داشته باشد.

در صورتی که  یک شرکت خارجی بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کنند دو روش وجود دارد:

اول اینکه باید با مدارک به سازمان سرمایه‌گذاری  برود و مدارک لازم را  به هیات وزیران داده و مجوزهای لازم را دریافت نماید و طبق قانون حمایت سرمایه‌گذاری خارجی شروع به سرمایه‌گذاری کند.

دوم از  اشخاص ایرانی برای مشارکت و همکاری استفاده کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت خارجی

اظهارنامه ثبت شرکت خارجی

یک نسخه مصدق اساسنامه شرکت

یک نسخه مصدق از اختیارنامه شرکت در ایران، اگر چندین  اختیارنامه  داشته باشند، باید همه آنها را ارائه دهد.

شرکت خارجی باید قرارداد مجوز قانونی با یکی از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی داشته باشد.

پس از ارائه مدارک فوق  در صورتی که شرکت خارجی سهامی خاص باشد، باید به صورت مجمع عمومی موسس و هیات مدیره مورد تایید قرار بگیرد. همچنین رسید پرداخت  ۳۵ درصد سرمایه نیز  مورد تایید وزارت امور خارجه قرار گرفته باشد.

ثبت شرکت خارجی
ثبت شرکت خارجی

 

اظهارنامه باید دارای چه مفادی باشد؟

اظهارنامه طبق بند یک ماده ۵ باید به فارسی نوشته شده باشد و دارای نکات زیر باشد:

نام کامل شرکت

نوع شرکت سهامی مانند تضامنی یا مختلط و غیر

مرکز اصلی شرکت و آدرس آن

تابعیت شرکت

مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا

آخرین بیلان (صورت وضعیت مالی ) شرکت به شرط اینکه قوانین جاری و عرف تجاری مملکت  اصلی  شرکت یا اساسنامه خود شرکت انتشار بیلان شرکت را مقرر کرده باشند.

بیان اینکه شرکت به  چه نوع عملیات تجاری و مالی در ایران مبادرت می‌نماید.

 اعلام شعبه‌های دیگر در ایران

 نام نماینده شرکت در ایران و  اینکه چند نماینده مستقل دارد.

تعهد به اینکه هر سال آخرین نسخه جدید بیلان (صورت وضعیت مالی ) آن شرکت را به اداره ثبت شرکتها ارائه دهد.

نمایندگی  یا مدیریت شعب شرکت‌های خارجی باید شرکت‌های خارجی را به ثبت برساند و عدم ثبت موجب صدور حکم پرداخت جریمه توسط اشخاص مسئول و جلوگیری از فعالیت شرکت در ایران می‌شود.

اگر شرکت خارجی حقوقی یا حقیقی ایران شرکت ثبت کنند، می‌توانند به نام شرکت ایرانی ثبت شده زمین تملک کنند. همچنین می‌توانند  قرارداد اجاره با شخص دیگر منعقد نمایند و بر اساس مفاد قرارداد از منافع آن نیز بهره‌مند گردند.

بنا به ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تشویق سرمایه‌گذاران خارجی محدودیت از نظر درصد مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد. به عبارت دیگر اتباع خارجی می‌توانند شرکتی را که ۱۰۰ درصد سهام آن را دارا هستند، در ایران ثبت نمایند.

 

موسسه حقوقی دیاکو در کرج  ثبت شرکت، ثبت شرکت خارجی در ایران ،ثبت برند، ثبت علامت تجاری، جواز تاسیس کارخانه‌جات، طراحی سایت وکالت در دعاوی حقوقی و جزایی و کلیه اعمال حقوقی را  با  حقوقدانان متخصص با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین زمان ممکن به  انجام می‌رساند.

کرج | میدان شاه عباسی | شهدای دانشجو | مجتمع اداری امیر | طبقه دوم
02632400680 - 02632207510
09120594830 - 09120475112
02632400680
بالا
پایین